loading...
آیت الله شیخ عبد الحسین تهرانی
توجه
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">ضمن عرض سلام، خداقوت و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما بازدیدکننده گرامی.<span style="color: #ff0000;">&nbsp;به چند مطلب دقت بفرمایید</span>:</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">1- همانطور که مستحضرید، مدتی قبل، سرورهای&nbsp;<strong>رزبلاگ</strong>&nbsp;تمامی اطلاعات حاوی مطالب و نوشته&zwnj;ها را از دست داد و وقتی به وبلاگ وارد شدم، چیزی جز عناوین مطالب از تلاش چند ماهه حقیر باقی نمانده بود.</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">2- با تلاشی مضاعف و استفاده از cash های موجود در سایت گوگل که فعالیت های اخیر وبلاگمان را ذخیره کرده بود، توانستم بخش زیادی از مطالب را بازگردانی و مجددا در اختیارتان قرار دهم.</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">3- چند درصد از مطالب که در cash گوگل ذخیره نبود، از طریق وبلاگ بزرگوارانی که لطف کردند و بدون ذکر منبع و تماماً کپی شده، مطالب و عکسها را در وبهای خود بارگزاری کرده بودند یافت و آنها نیز بازگردانی و اضافه شد. جا دارد از تمامی این عزیزان که البته قبلا از این حرکتشان&nbsp;<strong>ناراحت</strong>&nbsp;بودم، کمال&nbsp;<strong>سپاس</strong>&nbsp;را داشته باشم.</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">4- چند مطلب که در هیچ کدام از منابع یادشده نبود و بنده برایشان بسیار زحمت کشیده بودم و از منابع قدیمی و روزنامه های قدیمی آنها را یافته بودم، همچنان گمنام&zwnj;اند که امیدوارم بتوانم به زودی به آنها نیز دست یابم.</span></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">در پایان، ذکر این مطلب الزامی است که گرچه پایه این وبلاگ برای کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی بنا شده بود، ولی با توجه به منابع ضعیف یا خارج از حوصله مخاطب، در این وبگاه، با هدف آگاهی بخشی و استفاده محققین و پژوهشگران، با دقیقترین و ذکر معتبرترین منابع، مطالبی که با تلاش و جستجوهای دقیق بدست آمد، به اشتراک گذاشته شد.&nbsp;</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">لذا همانطور که مشاهده می&zwnj;کنید در موتور جستجوگر گوگل، (و در جستجوی موضوع این وبلاگ) جزو اولین&zwnj;ها هستیم.</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">با دقت در قالب وبلاگ نیز میتوانید اطلاعات تصویری، کلیپ، و موارد دیگر را مشاهده نمایید.</span></p>
<p><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;">در پایان از خداوند متعال برای همه، خصوصا مسئولین و مدعیان امر دین، عدالت، حقجویی و سعادت خواهی را آرزومندم.</span></p>
<div><span style="font-size: small; font-family: tahoma, arial, helvetica, sans-serif;"><br /></span></div>
حسینی طباطبایی بازدید : 136 جمعه 27 بهمن 1396 نظرات (1)

 

لهوف منظوم، یا مقتل موسوم به «معراج المحبۀ» از تألیفات مرحوم حجۀ الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی حائری محلاتی، فرزند برومند آیت الله شیخ عبدالحسین شیخ العراقین طهرانی یکی از علمای عهد ناصری است که حدود یک قرن و نیم پیش، لهوف را به نظم در آورده است.

این اقدام او در اثر رؤیایی بوده که پدر بزرگوارش را در عالم خواب می‌بیند و از وضع آخرت می‌پرسد. پدرش او را به مدح و وصف آل محمد (ص) توصیه می‌کند و مقامات مداحان و شاعران اهل بیت (ع) را می‌ستاید...

او با اینکه تا آن وقت شعری نگفته بود، پس از این رؤیا به شوق شعر سرودن می‌افتد تا این که کتاب «لهوف» سید بن طاووس را -که یکی از مقاتل معتبره است- محور کار خود قرار می‌دهد و حدود دو هزار و اندی بیت به رشته نظم در می‌آورد و آن را به نام پل ارتباط و نردبان ترقی و صعود به محبت اهل بیت (ع) به نام «معراج المحبه» موسوم می‌نماید.

این کتاب، مورد توجه اهل منبر و ذاکرین قرار می‌گیرد و نسخه‌های آن در طول یکصد و پنجاه سال، بارها چاپ و منتشر و نایاب می‌شود.

پس از آن عده‌ای در تلاش برای چاپ مجدد، تصحیح و تغییر لغات مشکل آن بر آمده و اکنون کتاب بصورت الکترونیکی و چاپی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

 

-----------------

 اقتباس از مقدمه کتاب معراج المحبه

حسینی طباطبایی بازدید : 121 دوشنبه 23 بهمن 1396 نظرات (0)

 

ملاهادی سبزواری متخلص به «اسرار» در 1176 خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی در سبزوار چشم به جهان گشود و در کودکی شروع به آموختن صرف و نحو و علوم مقدماتی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به مشهد رفت و به خواندن ادبیات عرب، فقه و اصول، فلسفه و علوم ریاضی مشغول شد. چندین سال بعد این شهر را به قصد اصفهان ترک کرد. در آنجا به مدت هشت سال به فراگیری علوم اسلامی پرداخت و پس از آن دگربار به مشهد بازگشت و پس از پنج سال تدریس در این شهر، برای زیارت خانه خدا رهسپار مکه شد. 

 

این حکیم در راه بازگشت از این سفر معنوی به دلیل ناامن بودن راه ها یک سال در کرمان ماند و در این مدت به سیر و سلوک روی آورد تا آنکه به سبزوار بازگشت و در این شهر به برگزاری جلسه‌های درس همت گماشت و اینگونه به احیای مکتب فلسفی ملاصدرا پرداخت تا جایی که او بزرگترین شارح اندیشه، نظریه‌ها و تعلیمات مکتب فلسفی ملاصدرا شناخته شده است. 

 

وی شاگردان برجسته‌ای از جمله « ملامحمد کاظم خراسانی، افتخار الحکما، حاج میرزا حسین علوی سبزواری، ملاحسینقلی همدانی درجزینی، صدرالعلماء علوی، شیخ عبدالحسین شیخ العراقین و ادیب پیشاوری» را تعلیم و پرورش داد. همچنین افراد زیادی از منطقه‌های مختلف ایران و کشورهایی همچون هند، افغانستان، ترکیه و عربستان در کلاس درس او حاضر می‌شدند. این حکیم وارسته دیوان شعری به زبان فارسی نگاشت و در آن نکته‌های عالی عرفانی را به نظم درآورد. 

 

«شرح مثنوی معنوی، حاشیه بر اسفار و حاشیه بر زبدةالاصول شیخ بهایی، اسرارالحکم، شرح اسماء الحسنی یا شرح جوشن کبیر و شرح دعای صباح» از جمله آثاری به شمار می روند که از وی به یادگار مانده است. 

 

سرانجام ملاهادی سبزواری حکیم فقیه پس از عمری تلاش و مجاهدت در زمینه فلسفه اسلامی و احیای حکمت متعالیه ملاصدرا در هشتم اسفند 1251 خورشیدی در سبزوار دیده از جهان فرو بست و به دیار حق شتافت. 

 

-----------------

منبع: ایرنا

حسینی طباطبایی بازدید : 111 شنبه 14 بهمن 1396 نظرات (0)

از سال ۱۳۹۴، به همت جوانان روستای نظام آباد، حمام قدیمی روستا که استفاده کاربردی نداشت، برای ساخت کتابخانه‌ای مجهز تعمیر شد. جوانان این روستا با تلاش جهادی و کمک خیرین، زمان زیادی را برای تبدیل این ساختمان محروبه و قدیمی، به محل مناسبی برای کتابخانه به کار گرفتند. با کمک خیرین جالیز، نمای بیرونی ساختمان نیز ساخته شد و در نهایت ساختمان کتابخانه آماده بهره برداری گردید. از ادارات، تجهیزات دست دوم و مقداری وسایل نو از قبیل  موکت و صندلی نیز توسط خیرین به کتابخانه آورده شد. 

این ساختمان، یک سالن برای جلسات فرهنگی و یک سالن برای مطالعه و مخزن کتابخانه دارد. 

کتابخانه به نام شیخ العراقین -که او نیز اصالتا نظام آبادی بود- نامگذاری شده است.

کلیپ مراحل آماده سازی این کتابخانه را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

 

حسینی طباطبایی بازدید : 148 پنجشنبه 12 بهمن 1396 نظرات (0)

 

 
از سید محسن امیر عاملی، نویسنده اعیان الشیعه نقل می کنند که گفت:
برای تهیه اسناد اعیان الشیعه که به شهرها سفر می‌کردم، در کربلا به کتابخانه شیخ العراقین وارد شدم و از متصدی آن خواستم که یک هفته کتابخانه را در اختیار من بگذارد. پذیرفت مشروط بر اینکه در این هفته میهمان او باشم. شبی به من اطلاع داد امشب میهمان دیگری هم داریم و آن شیخ آقا بزرگ بود که اسمش را شنیده بودم. هنگامی که او را زیارت کردم و بحثی میان ما در گرفت، فهمیدم که او تنها یک فهرست نگار نیست بلکه اطلاعات فقهی و اصولی و فلسفی وسیعی نیز دارد. از این رو مسرور شدم. ساعت چهار و نیم شب بود که خستگی بر من غالب شد و خوابیدم. از خواب که برخاستم دیدم شیخ آقا بزرگ نخوابیده و همچنان مشغول یادداشت برداری است. از او پرسیدم نمی‌خوابید؟ فرمود: من هنوز نشاط دارم و نخوابید. ما هفت روز و شب در آنجا بودیم.
ایشان استراحت منظمی نداشت و می‌فرمود ما برای استراحت اینجا نیامده‌ایم و من با وجود اینکه پرکار بودم به ایشان غبطه می‌خوردم(1).

-----------------

1. مجله نور علم، ش 38، ص 54.
منبع: گلشن ابرار، جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه قم، ج2
حسینی طباطبایی بازدید : 148 سه شنبه 10 بهمن 1396 نظرات (0)

 

امیرکبیر کوشید که همزمان با تجدید حیات دیوانخانه بزرگ پادشاهی و تقویت دادرسی عرفی، سطح محاضر شرع را نیز از جهت اجرای عدالت و رسیدگی به شکایت شاکیان، با حذف مجتهدان غیر عادل از صحنه قضاوت، ارتقاء دهد. حادثه‌ای که موجب سلب اعتقاد امیر از بعضی از حاکمان شرع شد، این بود که شخصی که از یک تن از ملازمان مخصوص و مقرب امیر، طلبکار بود، شکایت او را به امیر برد. امیر، شکایت شاکی را به محضر شیخ عبدالرحیم بروجردی ارجاع کرد. آن مجتهد، پس از رسیدگی به پرونده، حق را با مدعی دید، ولی چون طرف شکایت از مقربان امیر بود، در صدور حکم تعلل ورزید و نزد امیر آمد و گفت که:

«در محاکمه فلان و فلان، آنچه محقق شده و به ثبوت پیوسته این است که خادم سر کاری، محکوم است. اکنون چه مستم می‌فرمایید عمل را فیصل دهم.»1

امیر از این استمزاج حاکم شرع سخت برآشفت و دیگر به او اعتنایی نکرد و از آن پس، شیخ عبدالحسین تهرانی معروف به شیخ العراقین را به سمت قاضی شرع تهران منصوب کرد و از این رهگذر نوعی نظارت رسمی دولت را بر حاکم شرع آغاز کرد. یعنی با انجام اصلاحاتی در دیوانخانه بزرگ پادشاهی، چنین مقرر داشت که انتساب حاکم شرع برای رسیدگی به دعاوی مردم باید به نظر دیوانخانه باشد و نیز اجرای مفاد احکام صادر از محاکم شرع، موکول به تأیید رسمی حکم شرعی از طرف دیوانخانه عدلیه گردید.


-----------------

1. شیخ المشایخ امیر معزی،مسیر قانون و دادگستری در ایران، تهران، 1268، ص315

منبع: امیرکبیر و اصلاحات، سید حسن امین، ایران شناسی، دوره جدید، سال 15، ص341 و 342


حسینی طباطبایی بازدید : 137 یکشنبه 08 بهمن 1396 نظرات (0)

 

 

بعد از اختلافات زیادی که بین شیخ عبدالحسین و ناصرالدین شاه بوجود آمد، ناصرالدین شاه برای دورکردن محترمانه شیخ، پیشنهاد سفر به عراق و تعمیر حرم ائمه را به شیخ عبدالحسین داد. ایشان نیز موافقت کردند و در سال 1274 یا 1276 ق. با اموال زیادی که ناصرالدین شاه با ایشان همراه کرده بود، وارد عراق شد.

در عراق، مورد استقبال امرا و حکام شهرهای این ناحیه قرار گرفت. او بلافاصله تعمیر، بازسازی و ساخت اماکن جدید در حرم ائمه اطهار (ع) را در شهرهای مختلف عراق شروع کرد. فعالیت‏ های عبدالحسین تهرانی و آثاری که او در کربلا ایجاد کرد عبارتند از: طلاکاری گنبد امام حسین (ع) که سومین طلاکاری گنبد محسوب می‏ شود، وسعت دادن صحن حرم مطهر از سمت غربی که به شکل فعلی درآمده است و ساخت ایوان بزرگ قبله به طول 36 متر که سرتاسر حرم حسینی را از جانب قبله فرا گرفته است. این ایوان دارای 12 ستون بلند است که از چوب جنگلی ساخته شده ‏اند و سقف ایوان با نقاشی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏های بدیع و دیوارهای آن با کاشی‏ های قیمتی مزین گردیده است. علاوه بر این موارد، ساخت مسجدی در قسمت بالای سر حضرت که به مسجد ناصری شهرت یافته در همین دوره صورت گرفته است. علاوه بر کربلا، شیخ عبدالحسین، گنبد «عسکریین» در سامرا را تذهیب کرد و ایوان، ستون و سقف آن را تعمیر و کاشی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏کاری کرد. وی در حرم کاظمین نیز تعمیراتی صورت داده است.

-----------------

منابع:
1-آقا بزرگ طهرانی، طبقات اعلام الشیعه، ج 2: 713.
2-صدر، تکمله امل المل، 712.
3-مدرس، ریحانه الادب، ج 3: 329.
4-قمی، فوائر الرضویه: 246، 225.
5-سفرنامه عتبات ناصرالدین شاه: 97.
منبع: قدس آنلاین
حسینی طباطبایی بازدید : 149 سه شنبه 03 بهمن 1396 نظرات (0)

 

 

حجت الاسلام حامد رضایی نویسنده کتاب شیخ العراقین و از طلاب فاضل رزنی مقیم قم در گفت و گو با اعضای برگزار کننده کنگره شیخ عبدالحسین تهرانی گفت: «ابو احمد شیخ عبدالحسین بن علی تهرانی معروف به شیخ العَراقَین یکی از علمای ربانی و بزرگ قرن سیزدهم است. آن‌قدر که باید شناخته نشده و حقش به جای آورده نشده است.

وی افزود:طبق تحقیقات گسترده میدانی و کتابخانه ای محرز شد که ایشان اصالتاً اهل روستای نظام آباد رزن از توابعهمدان می باشند.

رضایی افزود: این انتساب نه تنها در کتاب تاریخ مفصل همدان، نوسته مرحوم ایت الله صابری در سال 1330 شمسی درج شده، بلکه مؤیداتی نیز دارد که ذکر کرده‌ایم.

 

وی اضافه نمود: حقیر در سال 1394 از باب «حب الوطن من الایمان» تحقیق مختصری درباره شیخ کردم و متوجه شدم ایشان شخصیت ذی وجوهی هستند که تقریبا به هیچ وجه شخصیتی ایشان آن طور که باید، پرداخته نشده و حتی برخی علما مانند مرحوم حبیب آبادی، نویسنده مکارم الآثار فرموده‌اند کاش زندگینامه و سیره ایشان در رساله کاملی جمع آوری شود.

-----------------

خبرگزاری

دانا به نقل از صبح رزن

 

تصویر متعلق به یکی از اماکن مذهبی رزن است.

حسینی طباطبایی بازدید : 134 یکشنبه 01 بهمن 1396 نظرات (0)

 

 

مرحوم آیة الله حاج شیخ جعفر کاشف الغطاء که نسب او منتهی می شود به متلک اشتر رضوان الله تعالیه علیه، صاحب کتاب کشف الغطاء که در آن در یکی از مسافرت‌هایش تألیف کرده و نقل شده که در این سفر کتاب فقهی غیر از قواعد علامه رحمة نزد او نبوده است و این کتاب شریف، خبر از کثرت احاطه آن بزرگوار بر فقه می باشد.

می‌گویند آن جناب می‌فرموده که اگر همه کتب فقیه را بشویند من از حفظ از طهارت تا دیات را می‌نویسم(1).

مرحوم شیخ العراقین شیخ عبدالحسین طهرانی قدس السره شریف، هنگامی که برای تصحیح کتاب کشف الغطاء اقدام نمود، تعدادی از نسخه‌های این کتاب را جمع آوری کرد، اما در میان آنها نسخه صحیحی نیافت؛ لذا درصدد برآمد بیشتر تفحص کرده شاید نسخه صحیحی پیدا کند. اما هرچه تلاش و جستجو کرد به نسخه صحیح کتاب کشف الغطاء دست نیافت.

شبی در عالم رؤیا مرحوم شیخ اکبر صاحب کشف الغطاء را دید، آن بزرگوار در خواب او را به نسخه صحیح کتاب که به خط شیخ راضی بود، خبر داد و گفت: «این نسخه هم اکنون بر راف حجره شیخ راضی در خانه اوست و کبوترها روی آن آشیانه کرده‌اند و فرزندان او اطلاع ندارند. شما به آنجا می‌روی و نسخه را در آنجا خواهی‌یافت.»

شیخ العراقین هنگامی که از خواب بیدار شد، به سوی نجف حرکت کرد و به خانه شیخ راضی آمد و وارد خانه شد و نسخه کتاب را از همان مکان که مرحوم کشف الغطاء در خواب او را راهنمائی کرده بود، پیدا کرد(2).

-----------------

1. فوائد الرضویه: 70.

2. روضات الجنات، 2/202.

منبع: کتاب ارتباط با علم برزخ، علی نظری منفرد.

حسینی طباطبایی بازدید : 135 شنبه 30 دی 1396 نظرات (0)

🔴اطلاعیه🔴

 

🔽مهلت ارسال آثار تا 15 بهمن ماه تمدید شد.

علاقه مندان جهت شرکت در کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی می‌توانند آثار خود را تا 15 بهمن ماه بهسایت کنگره ارسال نمایند.

 

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، عالم واقف عبدالحسین تهرانی شیخ‎ العراقین (درگذشته ۱۲۸۶ق) از فقهای قرن سیزدهم، مورد اعتماد و وصی امیرکبیر، از مبارزین علیه بابیت و بهاییت و از پیشگامان  بازسازی عتبات عالیات عراق بوده است که در آن دوران مکان مقبره مختارثقفی نیز توسط ایشان کشف گردید، وی او از شاگردان برجسته صاحب جواهر بود، همچنین شیخ تهرانی معتقد به کارآمدی‌ احکام‌ و قوانین‌ اسلامی‌ در جامعه بود از این رو دعاوی شرعی که به دیوانخانه ارجاع ‎شده بود، از سوی امیرکبیر به وی محول گشت.

حسینی طباطبایی بازدید : 117 جمعه 29 دی 1396 نظرات (0)

 

 

 

از جمله آثار ماندگار آیت الله شیخ عبدالحسین تهرانی، که برکاتش تا امروز هم شامل حال مردم شده است، مسجد و مدرسه موقوفه ایشان است. طی نوشته‌های گذشته توضیح داده شد که ملک اصلی مسجد متعلق به مادر امیرنظام بود که از طرف امیر نظام به شیخ عبدالحسین اهدا شد. ایشان نیز با هدف بهره مندی مردم، تمام آن را وقف نمودند. این ملک در زمان قاجار بصورت اداره ی مشترک مدرسه و مسجد نگهداری می‌شد ولی امروزه این دو جدا از هم اداره می‌شوند.

وقف سنت حسنه ای است که از گذشته در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام، با هدفمند و روشن ساختن مسیر آن، به طور مؤثرتری بر آن تأکید کرده است. از جمله کارکردهای مهم وقف، در ایجاد و حفظ بناهای تاریخی و مذهبی بوده که نقش مهمی در ماندگاری و انتقال مفاهیم آثار گذشتگان تا کنون داشته است.

در قرآن آیاتی به سنت حسنه وقف اشاره دارند که از جمله به آیه زیر می‌توان اشاره کرد:

«لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون»(آل عمران/ 92)

[هرگز به مقام بر و نیکی نخواهید رسید مگر این که از آنچه که دوست دارید، انفاق کنید.]

 

بدون شک برای انفاق،راههای گوناگونی وجود دارد که وقف یکی از مهم ترین مصادیق آن می باشد. در ضمن نیل به مقام ابرار ومقربین نیازمند انفاق از چیزهایی است که محبوب انسان است و معمولا دل کندن از آنها کاری بس دشوار به نظر می رسد به ویژه در وقف که موقوفه از ملکیت واقف خارج شده و به مالک حقیقی یعنی خداوند متعال واگذار می گردد.

ائمه نیز به این سنت توجه ویژه‌ای داشتند و در تاریخ، از موقوفات و توصیه ایشان وقف، حکایات بسیاری وجود دارد.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در غابه(جایی نزدیک مدینه در راه شام) وقتی کنار چاه هم رسید، مسلمانان گفتند: ای رسول خدا آیا این چاه را مصادره نمی کنید؟ فرمود: خیر، ولی یک نفر این چاه را بخرد و بهای آن صدقه داده شود. طلحه بن عبیدالله آن را خرید و وقف کرد.(المغازی / ج1/ ص547)

وقف به لحاظ مصالح عمومی گوناگون و متنوعی که از دیرباز تا کنون بر آن استوار بوده که می‌توان رایج‌ترینآن را تعلیم و تربیت رایگان و احداث مدارس و تهیه امکانات تحصیلی دانست.

بناهای عام المنفعه ای همچون کاروانسراها، حسینه‌ها، تکایا، و درمانگاه‌ها، قنات‌ها، احداث، مرمت، و جفظ شده اند که وجود موقوفاتی مهم بر بناهای مذهبی مثل مساجد و مدارس علمیه و ... خود گواهی صادق بر این مدعاست.

وقف که در آن اصل مال می­‌ماند و منافع و عواید آن در امور عامل المنفعه مصرف می­شود کار نیکی است که تا به حال توانسته است در ساماندهی و پابرجایی بناهای با ارزش تاریخی و به موازات آن جامعه و زندگی فردی و اجتماعی، نقش فراوانی داشته باشد.

-----------------

تلخیصی از: مقاله سنت وقف و نقش آن در ماندگاری بناهای تاریخی، نجم‌الدین خوش روش
وقف در قرآن و سنت، فریبا شهیدی فر

تعداد صفحات : 5

درباره ما

به نام خدا

این پایگاه، مروری است بر زندگانی، اعتقادات و خدمات ارزنده آیت الله شیخ عبدالحسین تهرانی معروف به «شیخ العراقین» و تلاش‌ها و پژوهش‌های انجام شده در راستای معرفی ایشان تاکنون.

متون تهیه شده در این وبگاه، از دانشنامه‌ها، مقالات معتبر، و سایت‌های علمی و خبری تهیه و گلچین شده است.

لذا جهت انتشار و استفاده از مطالب، ذکر منبع مورد نظر الزامی است.

 

صلوات و فاتحه ای نثار روح مطهر و منور حضرت آیت الله شیخ عبدالحسین تهرانی،  بفرمایید.

 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 2,329
  • بازدید کلی : 23,809